لوگوی اوقاف

اخبار استان

بيشتر

سه‌شنبه29اسفند1402

20:06

25

برگزاری ویژه برنامه ضیافت الهی در بقاع متبرکه کرمانشاه

برگزاری ویژه برنامه ضیافت الهی در بقاع متبرکه کرمانشاه

حجت الاسلام والمسلمین صالحی گفت: ویژه برنامه ضیافت الهی از روز اول ماه مبارک رمضان در 32 بقعه استان برگزار می گردد

حجت الاسلام والمسلمین صالحی گفت: ویژه برنامه ضیافت الهی از روز اول ماه مبارک رمضان در 32 بقعه استان برگزار می گردد

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه  حجت‌الاسلام محمد صالحی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان کرمانشاه، گفت: اجرای طرح آرامش بهاری در راستای غنی کردن اطلاعات فرهنگی و قرآنی و دینی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: ایجاد بسترهای لازم برای ترویج و تبلیغ مفاهیم فرهنگی و دینی و مذهبی ضرورت دارد لذا احیای بقاع متبرکه به ویژه در ایام تعطیل سال برای نشر فرهنگ دینی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی خاطر نشان کرد: اعزام مبلغین و حضور روحانیون در بقاع متبرکه و مراکز تبلیغی، فعالیت 30 مبلغ که 17 مبلغ از قم و 13 مبلغ بومی با اعزام به بقاع متبرکه در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) و همچنین با محوریت قرآن کریم فعالیت می کنند.
حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: برنامه جزءخوانی، محافل انس با قرآن کریم، مسابقات فرهنگی و قرآنی و اقامه نمازهای جماعت، افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود و ویژه برنامه خاصی برای میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های احیاء با حضور سخنرانان، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه اظهار کرد: در خیمه‌های معرفت باید از روحانیون و مبلغان آموزش دیده و آگاه استفاده شود لذا اجرای برنامه‌های جذاب فرهنگی و دینی در این طرح می‌توانند زمینه جذب مردم به ویژه جوانان را به این سمت فراهم کند.
وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه گذشته در بقاع متبرک استان، افزود:برپایی خیمه‌های معرفت در راستای پاسخگویی به سئوالات شرعی، کودک و نوجوان، اهدای جوایز، بازی و سرگرمی، غرفه چند رسانه‌ای، عرضه محصولات فرهنگی و نمایشگاه محصولات صنایع دستی برای ارائه خدمت به مسافران و زائران فعالیت می کنند.
حجت الاسلام صالحی گفت: ترویج معارف اسلامی در قالب برنامه‌های جذاب به ویژه برای کودکان و نوجوانان، ترویج و تبلیغ مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی و ارائه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و مطرح کردن بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری مذهبی را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است.
وی با اشاره به اینکه اولین مرحله از طرح «قرار دوازدهم» سال 1403 در روز 12 فروردین‌ماه خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال 1402 طرح «قرار دوازدهم» بیش از 7.5 میلیارد تومان بسته‌های معیشتی، بُن کفش، البسه، وسایل گرمایشی و سایر کمک‌ها از محل موقوفات و کمک‌های خیرین بین محرومان توزیع شده است امسال نیز در این روز بسته‌های معیشتی و نان رایگان در نانوایی های مناطق محروم بین محرومان و نیازمندان توزیع خواهد شد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر
  • تعداد بازديد اين صفحه: 146349
  • تعداد بازديد اين صفحه در امروز: 361
  • تعداد کل بازديد کنندگان سايت: 8379694
  • تعداد کل بازديد کنندگان سایت در امروز : 38116